torsdag 30 mars 2017

"Jag har ont i min svenska själ"

Författare: Agneta Jonsson van Vliet

Vad kan man göra?

Jag har ont i hjärtat, i min svenska själ, i min tro på Sverige och humaniteten.

Denna tid kommer att vara en svart tid i historien. Folk diskuterar och diskuterar, säkerhet läget försämras, men det skiter politikerna i. Unga tvångsdeporteras rakt in i talibanernas våld. Med svenska mått så är det kanske vård.
Sverige har skapat inte bara ångestfylld barn som tar till droger för att orka med utan även hat mot Sverige och därmed ökad risk för terrordåd, och det är vårt eget fel. 
Det är mycket jag inte förstår.
- Hur kan en mördare gå fri fast hen erkänt eftersom det inte finns bevis, när ett barn själva måste kunna styrka sin ålder?
- Hur kan det finnas människor som verkställer galna beslut? Anställda på migrationsverket, polisen, läkare piloten mm. Varför strejkar inte dessa människor? I mina ögon är de värre än de som "bara" lydde Hitlers order. Vi kan strejka för högre löner men inte för detta.
Det känns som om det är SD människor i alla led.
Vad kan jag göra?

Familjehemsmamma, godman som alltid försöker göra gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar